Polecamy

Co trzeba wiedzieć o czyszczeniu laptopa?

Hakerzy przejmą autonomiczne samochody?

Motoryzacja

Zamiana viaTOLL na e-TOLL. Sprawdź czy Ciebie dotyczy?

30 września br. system viaTOLL został wygaszony. Dla wielu kierowców wiąże się to z koniecznością przejścia do e-TOLL - elektronicznego systemu opłat za przejazdy płatnymi trasami. Sprawdź, czy Ciebie też dotyczy ten obowiązek.

1 października br. był końcowym terminem na przerejestrowanie się z viaTOLL do systemu e-TOLL, służącego do wygodnego rozliczania się z podróży płatnymi odcinkami dróg.

Ponieważ nie wszystkim przewoźnikom udało się już zacząć aktywnie korzystać z e-TOLL (z powodu braku czasu lub z przyczyn technicznych), czas przeznaczony na rozpoczęcie płacenia za pomocą tego elektronicznego systemu został przedłużony do 30 listopada. Do tej daty można uiszczać opłaty na dwa sposoby – poprzez elektroniczny system lub manualnie.

Już dziś sprawdź, czy Ciebie również obowiązuje przejście do nowego systemu i zamień viaTOLL na e-TOLL.

Kto powinien wybrać e-TOLL?

Przejście do e-TOLL to konieczność w przypadku pojazdów i zespołów pojazdów, które charakteryzuje masa całkowita wynosząca powyżej 3.5 tony. Do zmiany systemu płatności na elektroniczny zobligowani są także właściciele wszystkich autobusów – niezależnie od ich wielkości.

W przypadku niedopełnienia powyższego obowiązku, przewoźnikowi grozi kara grzywny.

Oto lista kategorii pojazdów, które muszą rozliczać się w e-TOLL:

1) samochody osobowe z przyczepą – gdy łączna masa pojazdu (liczona razem z przyczepą) wynosi więcej niż 3.5 tony,

2) samochody dostawcze o masie wynoszącej ponad 3.5 tony,

3) mikrobusy z przyczepą, o łącznej masie wynoszącej powyżej 3.5 tony, wyposażone w mniej niż 9 miejsc siedzących,

4) autobusy posiadające więcej niż 9 miejsc siedzących (niezależnie od masy),

5) autobusy z więcej niż 9 miejscami siedzącymi i przyczepą,

6) ciągniki siodłowe z naczepą lub bez naczepy – w obu wypadkach całkowita masa musi wynosić powyżej 3.5 tony,

7) ciągniki siodłowe z naczepą –  o masie całkowitej wynoszącej ponad 12 ton,

8) samochody ciężarowe, których masa całkowita wynosi od 12 ton w górę,

9) samochody ciężarowe z przyczepą z dyszlem, ważące 12 i więcej ton.

Warto dodać, że powyższe przepisy nie dotyczą ciągników rolniczych.

Z jakich narzędzi można korzystać w e-TOLL?

Jeżeli chcesz stać się użytkownikiem e-TOLL, masz do wyboru 3 opcje.

  1. Najmniej praktyczną z nich jest rządowa aplikacja e-TOLL, której jedyną funkcją jest przesyłanie informacji do e-TOLL. Program dość łatwo rozłącza się z systemem e-TOLL – by zachowana została ciągłość przesyłu danych, muszą być spełnione liczne wymogi techniczne. Podczas łączenia się z e-TOLL nie można również korzystać z telefonu w innych celach.
  2. Przenośne urządzenie OBU – łatwo je przepiąć do innego pojazdu. Niestety może ono łatwo wypaść z gniazda diagnostycznego. Poza tym OBU oferują te same udogodnienia, co moduły ZSL.
  3. Instalowane w pojeździe urządzenie ZSL – zdecydowanie najlepsze rozwiązanie, dające użytkownikowi najwięcej zysków.

Przejdź do e-TOLL

Aby mieć pewność, że wybierasz najwyższej jakości usługi e-TOLL, zdecyduj się na zakup lokalizatora ZSL od IKOL. To montowane w pojeździe urządzenie jest niezawodne i bezawaryjne – w przeciwieństwie do mobilnej rządowej aplikacji e-TOLL, w której napotkać można problemy z transmisją danych.

Lokalizatory ZSL:

1) to oryginalne urządzenia, stworzone przez certyfikowanego operatora e-TOLL, umożliwiające łatwe i wygodne dokonywanie opłat za przejazdy,

2) nie śledzą kierowcy – dzięki funkcji wyłączania transmisji danych e-TOLL za pomocą przycisku umieszczonego w mobilnej aplikacji IKOL Tracker,

3) wysyłają alerty zakłócenia transmisji danych – gdyby moduł ZSL z jakiegoś powodu nie mógł połączyć się z systemem e-TOLL – przyjdzie do Ciebie specjalny alert, który powiadomi Cię o zaistniałym problemie.

4) do obsługi tych urządzeń służy specjalna, dedykowana aplikacja IKOL Tracker. Dzięki niej można nie tylko zarządzać usługą e-TOLL, ale też zmieniać ustawienia lokalizatora, zgłaszać kradzież pojazdu, a nawet sprawdzać poziom paliwa (w przypadku modułów podłączanych do szyny CAN – będących idealnym wyborem dla osób zarządzających flotą pojazdów i chcących kontrolować pracę kierowców),

5) zostały wyposażone w pakiety monitoringu GPS –umożliwia to m.in. monitorowanie pojazdu w czasie rzeczywistym, sprawdzanie historii przebytych podróży, tworzenie raportów, ustawianie alarmów i wiele więcej,

6) można rozbudować ich funkcjonalność – dostępne są liczne usługi dodatkowe.

Jak widzisz, moduły ZSL to zawsze dobry wybór. Dzięki nim zyskasz nie tylko usługę e-TOLL, ale też wiele innych, niezwykle praktycznych możliwości.

Artykuł sponsorowany

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Zobacz

Profesjonalne pasty polerskie: Jak używać pasty...

Pasty polerskie, niezależnie od rodzaju powierzchni, na które są aplikowane, stanowią kluczowy...

Skuter elektryczny - czym kierować się przy...

Skutery elektryczne to doskonałe urządzenia przyszłości służące do przemieszczenia się...

Ładowarka samochodowa: jaką wybrać? Klasyczna...

Ładowarka samochodowa jest już niezbędnym elementem wyposażenia każdego kierowcy, nie tylko...